31/8/09

LA SOLITUD DELS NOMBRES PRIMERS

Avui a la tarda acabava de llegir un llibre: La solitud dels nombres primers, de Paolo Giordano quan he pensat que seria interessant parlar-ne en el meu blog. Per això he obert una nova etiqueta per classificar els meus articles. Aquesta, porta per nom LECTURES, on deixaré constància d'aquells llibres que m'han deixat emprempta i, on espero que tots vosaltres i pogueu participar deixant-ne la vostra opinió, tant si l'heu llegit com no.


La literatura de la solitud dels nombres primers és la base del llibre però m'agrada quan un polsim de la ciència entre en les seves pàgines. Poder explicar els sentiments i la vida d'un jove matemàtic amb el paral.lelisme que ofereix una de les característiques dels nombres primers és fascinant. Us ofereixo el resum que fa el mateix autor perquè us en pogueu fer una idea:


"....La solitud dels nombres primers narra la història dura, conmovedora i tendra de l'Alice i en Mattia, la seva extranya amistat i el seu amor probablement possible. Com les dels nombres primers, les seves ànimes són solitàries. Difícilment es trobaran mai: tots dos es miren, es busquen, però sempre hi ha un nombre parell que els separa..."

A vegades els lectors trobem paral.lelismes dels nostres pensaments en els llibres que llegim. Aquest llibre en concret m'agrada per com transmet una veritat molt dura però real: en aquest món social hi ha una diversitat enorme de conductes humanes. Cadascuna d'elles té la seva peculiarietat, les seves característiques que la fan diferent. Segons la cultura, el grup d'amics o pensament polític fa que, aquesta diversitat, pugui ser marginada. Jo em pregunto, qui sóm nosaltres per dir que una persona és extranya o que no pertany a la normalitat?La solitud dels nombres primers ens exposa el cas de dos personatges molt peculiars i que en el fons comparteixen, d'una manera o altre, una característica comuna a cada un de nosaltres.
No espero que el llegiu però si us he despertat la curiositat acosteu-vos a una llibreria i doneu-li un cop d'ull. Us fà?