30/8/09

EL PARLAR DE LES MANS


Ja fa molts anys que la cultura oriental utilitza diferents parts del cos per observar l'estat de la nostra salut. L'observació pot ser visual, però la propiocepció també és un bon avís de com van les coses.
Ara mateix, després d'unes vacances escalant i d'anar amb la bicicleta, les meves mans parlen soles. Dins de cada un dels meus dits, en cada un dels lligaments que sostenen la mà es repeteix una frase una i altre vegada : VOLEM DESCANSAR!
Diuen que els ulls són el reflex de l'ànima però qui treballa molt amb les mans estarà d'acord amb mi: les mans també parlen. Potser no podré escalar fort, potser no podré fer el burro amb la bici com jo voldria, però per sort els llibres han tornat a les meves mans, on el passar suau de les pàgines és un massatge gratificant pels dits cansats; per sort, l'aigua del mar ha començat a formar part de la meva vida, aportant-me així un estat d'ingravidesa que relaxa el meu cos i la meva ment. Apa doncs, que comença el nou curs escolar i els nens em necessiten del tot recuperat. Fins aviat!