15/12/09

EL PLAER DE LA LECTURA

Petits plaers d'aquesta vida, la lectura.

Ahir, de camí per fer té calentó, passava per davant de la llibreria Saltamartí de Badalona. Com el cap de setmana van fer la Marató de TV3 em vaig quedar encuriosit per donar una ullada al Llibre de la Marató. Buscant buscant vaig topar amb un de la Imma Monsó, titulat Una Tempesta. Mirant-me'l molt per sobre vaig començar a fullejar i el resum de la contraportada em va cridar prou l'atenció per fer-me amb ell. A veure que en penseu:

"Imma Monsó reprèn a Una tempesta l'atmosfera intrigant de les seves primeres novel.les per explorar la complexa relació entre l'escriptor i els lectors i per parlar, sobretot, de la por: de la por a perdre aquells que estimem, de fer-nos mal, de no ser estimats o de ser-ne massa... Amb humor , perspicàcia i ritme, Monsó ha escrit una d'aquelles novel.les que es llegeixen d'una tirada però que persisteixen amb tossuderia en la ment del lector."

Al darrera d'aquest va caure, naturalment el de la Marató. No em digueu que la frase que encapçala aquest llibre no és fulminant i directe, a més de la foto, molt encertada per cert: "VULL SABER CONTRA QUÈ LLUITO". No vaig volguer llegir més, el compro. Penso que un llibre darrera aquesta frase ha de dir molt. Quí no ha patit mai més del compte sense saber el PER QUÈ del problema? La part més dolorosa de qualsevol trastorn, problema i ja sigui físic o mental és QUÈ COI EM PASSA? No ens quedem més tranquils, encare que la solució sigui a llarg termini i de camí costerut, si sabem A QUÈ fem front? De veritat, hi ha frases que em marquen i aquesta n'ha estat una, perquè, en fi, la vida no és sempre una lluita? I ja que estem aquí citant frases, recordo una altre, i em sembla que la vaig treure d'un sms del mateix programa de TV3, que diu: "viure és lluitar pel teus somnis". Bé, no tinc més paraules, penso que queda prou clar: el llibre de la Marató és un llibre per llegir. Ja us diré el què, que encare no l'he començat!

Per acabar aquesta llaaaaaaaaaaaarga cita de llibres, no vaig marxar de la llibreria sense una eina molt didàctica i interessant pels curiosos de la vida: l'agenda ALMANAC del CORDILL. Després del famós calendari del pagesos penso que aquesta agenda està molt ben aconseguida i està plena de curiositats per xafardejar sobre medicina natural, dites i refranys populars, trucs culinaris, i moltíssimes coses més molt sucoses per ulls observadors i ments inquietes.

Refranys, dites, medicina natural, endevinalles, calendari astronòmic i un llarg etc fan de l'Almanac del Cordill una agenda per tenir a la cuina de casa.