22/6/08

ESCALADA CLÀSSICA: VIA RIBES



































M'aixeco a les 6h per anar a buscar en Pep. Només havia dormit 1h i 45 min... M'he aixecat amb una sensació molt extranya: la panxa regirada, el cap espès.

Arribem a la Vinya Nova a les 7.45 i a les 8h ens posem a caminar cap a la via Ribes. Arribem al peu, treiem cordes, repartim material i com ja m'havia posat els peus em toca començar de primer... En Pep m'avisa de que puc tirar fins la 2a reunió i pel camí tant en Pep com jo ens emportem alguna presa amb la mà, i no precisament petita...

En Pep li toca el torn d'obrir de 1r, i també enllaça 2 trams fins la 4ª reunió. Tot bé, li ha tocat però un tram senzillet de V i IV. Té ganes de tirar-li ja fort i que li toqui un tros exigent... Torno a tirar jo i anem saltant reunions i 2 trams més a la butxaca.

Per arribar a la 6a R tenim un petit problema: no sabem si la corda dóna. En principi són 60m justos i la corda no dóna per més. Ho provem i quan estigui a la 5ª R decideixo. Ok, pujo i pujo i... només hi ha una R però no és pas requipada sinó de claus un pel xungos... mmm... Què fem? pujo? però és que si la corda no dóna hem de pujar en ensamble i justament l'ultim tram hi ha un petit sostre, les cordes rossarant molt... Doncs cap a munt! Començo a pujar i just quan començo a superar el sostre noto tot el roçament i haig d'estirar les cordes com si portés pedres a la butxaca!. Les cordes estan creuadísssimes!!! Quan recupero a més a més les cordes començen a rissar-se!!! què coi passa?

En Pep ha de parar, pillar-se i treure's les cordes per desenredar-les... Finalment puja però amb més històries amb la corda... Continua ell i vol fer 2 trams més (per fí el més complicat i li tocarà a ell!). Problema. Ha de parar-se en la reunió anterior perquè sinó les cordes rossen molt i a més només ha fet un tam de 3r grau (comença a fer cara de que s'està mosquejant. No li toca cap tram amb una mica de suquillo...) Segueixo jo amb el tros de 6a. I quin 6ª!!! amb la motxilla i ja una mica cansat de tot, m'haig d'agafar a les cintes... Quan li toca el Pep flipa i no es creu que sigui un 6a (després quan estem fent la birra ens adonem que el 6a està per l'esquerra i nosaltres la hem fet per la dreta!!! Què collons hem fet? No m'extranya que m'agafés de les cintes (sona a excusa, no?)).

Li toca pujar al Pep i li torna a tocar un tram de 3r grau... No s'ho creu. Mala sort? Anem fent via i menjant-nos les últimes reunions però ja amb cansament i els peus escaldats! Arribem a dalt. Són les 2h? Ens hem entretingut amb el creuament de les cordes i buscant la 5a R, però arribem bé i gastant la última gota d'aigua.

Ens toca baixar, no ho tenim clar. S'ha de fer caminant i hi ha 2 possibilitats, intentm fer la més curta pel torrent de la dreta. Sembla ràpid... Ens anem acostant, passem les agulles i no veim el camí. Acabem decidint agafar el camí llarg que com a mínim hi han fites. La volta és enorme! Tenim molta calor, sense aigua, només pensem en una bona beguda fresca... Arribem a baix i són les 4h. Anem a fer una clareta al bar de Vinya Nova. La ruta s'ha acabat satisfactòriament excepte un parell d'imprevistos. Contents i amb ganes de repetir! Fins la pròxima Pep!