18/3/09

ESPORTIVA A BAGIS (SANT HILARI DE SACALM) AMB EL CE DE SANT CELONI










Feia temps que el meu cosí Jordi em convidava a les sortides amb el Centre Excurcionista de Sant Celoni: "va que t'ho passaràs molt bé, que són molt bona gent!". Doncs en efecte, va ser un dia collonut! Gent molt sana amb ganes d'escalar i passar-s'ho bé.

Mentres uns practicaven algunes tècniques d'assegurar en clàssica en Jordi i jo ens vem disposar a obrir un 6a d'adherència, i quina adherència! Desconeixia la zona de Bagis però pel que diuen està molt poc trepitjada (d'aquí que la roca estigui intacte! Tant, que en molts llocs la molsa i els líquens encare predominen a la roca!)

Més tard vaig anar a provar una via amb un parell d'amics del club força sonats! com nassos tiren aquelles mules! El grau no el tenia gaire clar, diria, que tirant al 6b i sostingut! buf... què malament que ho vaig passar. Sobretot a 3 xapes de la R on havia d'entrar en una petita cova i sortir dret amb l'última cinta als peus agafat per les mans amb invertit i tot roma... Però per sort, la vaig acabar sense cap escarafall.

L'última via la vem obrir un pel més apartats de la placa on estavem situats, una zona força descomposta en l'accés però inmillorable a la paret. Un 6a+? No ho sé, quan tingui les ressenyes us ho diré.

I és que, pel que es veu, Bagis és un lloc bastant amagat, si a tot això li afegim que és l'escola ideal per formar els tècnics en escalada. Xxxxxt....., no ho digueu gaire alt. La propera repetirem